God kväll! ;)

God kväll! (.. eller ah natt kanske man säger vi den här tiden?)
Jag sitter här i min säng och har precis gjort klart en uppgift om vatten. Vi skulle ta reda på hur mycket vatten vi gjorde av med på en dag. Jag måste säga att jag är väldigt förvånad över mitt resultat, jag har bara gjort av med 198,6 liter idag. Jag tycker det låter väldigt lite, eller jag kanske har fel? I vilket fall som helst så har jag konstaterat att det var duschen som utgjorde den mesta delen av vattnet jag använde. Hela 192 liter gick det åt för att bara duscha i 16 minuter och det var liksom hälften så lång tid som jag brukar duscha eftersom det var på morgonen och för att jag inte tvättade håret. Det är ganska sjukt att man spolar ut så mycket rent vatten bara för att tvätta sig liksom, medans andra i världen bara har några liter som de måste ha till att dricka.

Annars har jag inte gjort så mycket mer idag förutom att vara i skolan, skulle egentligen träffa lina men hon kunde inte tyvärr. Synd eftersom vi inte har träffats på väldigt länge. I morgon har jag sovmorgon och till klockan 10, sedan slutar jag klockan 12 igen. Känns rätt ovärt att gå i skolan i två timmar, men skönt är det ju såklart! 

Nej nu ska jag nog börja fixa i ordning mig för att sova. 
Godnatt puss / Ida =) 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0